Yogales in Veenendaal: rooster / praktische informatie

Er is yogales op:

Dinsdagavond van 19.00 uur tot 20.00 uur

Dinsdagavond van 20.15 uur tot 21.15 uur

Woensdagochtend van 10.15 uur tot 11.15 uur

Woensdagavond van 19.00 uur tot 20.00 uur

Woensdagavond van 20.15 uur tot 21.15 uur

Donderdagochtend van 10.15 uur tot 11.15 uur

Donderdagavond van 20.15 uur tot 21.15 uur

Kosten: € 28,50 per maand, dit is gebaseerd op 1 les per week. Locatie: Vijftien morgen 2 te Veenendaal. De yogastudio is rustig gelegen. Cursisten zeggen dat het een prettige ruimte is.
Meenemen: een grote handdoek. Thuislaten: je mobiel – of zet m ten minste uit!

Yoga & spanning
Vaak is een gevoel van spanning in je lichaam gewoon geworden; je bent eraan gewend geraakt. Misschien weet je ook niet meer hoe ontspanning voelt. Mijn lessen zijn zo ingericht dat je via de adem, de meditaties en de bewegingen (asana’s: hieronder nader toegelicht), je lichaam de kans geeft om te gaan ontspannen. Je maakt er in elk geval een begin mee! Door de lessen heen zal dat steeds beter gaan. De kalmte in je lichaam werkt kalmte uit in je geest. Het is niet voor niets dat men zegt dat yoga geest en lichaam harmoniseert.

Met een kalme geest kan je wereld er anders uit gaan zien. Als er kalmte, balans is, weet je beter wat belangrijk is – en wat niet.

 

 

 

 

Yoga & Asana’s:
Hoewel we het rustig aan doen, verrichten we wel wat werk. Ik hou van een rustige flow in de asana’s (yogahoudingen). Hierbij krijg je de kans je wijsheidsgeest te laten spreken, want onze competitieve westerse mentaliteit is diepgeworteld. Veel asana’s zijn in stappen op te bouwen. Zo kun je de asana zo doen, dat ‘ie jou goed doet.

Yoga & Mindfulness:
Mindfulness hoort helemaal bij yoga. Mindfulness betekent het cultiveren van een milde, niet oordelende aandacht. Richt die aandacht op jezelf, op wat je voelt en op wat er door je geest gaat tijdens het oefenen. Zo ontwikkel je een observerende houding tijdens de lessen. Deze houding is ook heilzaam in je dagelijks leven.

Yoga & thuis:
Het is het beste als je naast de wekelijkse les thuis een regelmatige practise hebt, al is het maar twintig minuten. Zorg dat je maag relatief leeg is. Ideeen voor je practise doe je gemakkelijk op in de les. Beginnen met een paar opwarmoefeningen, bijvoorbeeld de Zonnegroet. Dan tijd voor een paar asana’s en ademoefeningen. Sluit af met eindontspanning, al is het maar 5 minuten. De opgebouwde energie tijdens je beoefening kan dan in alle rust zijn uitwerking hebben. Inspiratie is ook te vinden op www.yogaonline.nl

Heb je vragen of wil je je opgeven, laat het weten.